När Sigge får välja

Idag var vi bara tvungna att komma ut. Sigge höll på att dö av rastlöshet och jag höll på att dö av hans tjat på att rulla in honom i madrassen (ja, igen). Efter lunch så packade vi ihop oss och skulle ut till en lekplats. Jag frågade Sigge på vägen om han hellre ville gå till Folkets Park och det ville han minsann. Sagt och gjort. Vi styrde vår kosa dit och lekte på lekplatsen och kollade in "kängus". Sigge sa att det var en vit och två blåa. Njae, sa pappa. En vit och två grå var det nog. Sen ville han ha glass och trodde mig inte trots att kiosken var igenbommad för säsongen. "Jag provar att knacka så kanske dom öppnar, pappa". Suck. Det blev ingen glass och tur var väl det eftersom det blåste en ganska snål höstvind. Sen gick vi hem och lagade mat tills mamma kom hem.



Olle med en spade som han inte släppte förrän vi gick därifrån



Lite mellis i skolskenet



"Näe pappa, det var ingen hemma"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0