Dagens kaos

Det är första veckan som Sigge går sina 15 timmar på dagis. Idag var första lediga dagen men vi skulle först till BVC för att ta Sigges andra svininfluensaspruta kl 9.00 och sedan vidare till MVC för mitt återbesök (10.00). Tyckte vi hade gott om tid då bilen var min idag och vi inte behövde stressa. Tio minuter innan vi skulle åka med två skrikande barn hittade jag inte nyckeln. Panik. Ringde Fredrik som naturligtvis hade lektion men hans kollega svarade då jag ringde för femte gången. Jag fick prata med Fredrik och visst han hade nyckeln i sin ficka. Inte många vänliga ord sagda. Vi har tyvärr bara en nyckel då jag tvättat den andra, vilket jag får höra ganska ofta.

Det var bara att packa ner barnen i vagnen och springa, vilket Sigge tyckte var roligt och sa fortare mamma fortare. Hade blodsmak i munnen efter 50 meter. Väl framme och sprutan var tagen kommer Fredrik. Han fick så dåligt samvete att han fick avbryta lektionen, låna sin kollegas bil, köra hem och hämta vår och sedan till BVC. Han är förlåten. Sedan packade vi in oss i bilen och iväg till nästa stopp.

Nu har jag träningsvärk och ont i huvudet. Inte för att jag sprungit utan för att jag trillade ner för yttertrappan igår och slog mig lite lagom. Bra start på året.


Kommentarer
Postat av: ...h

2010-01-13 @ 17:02:52
URL: http://pomegranateclub.blogspot.com/
Postat av: Hanna

Stackars, stackars Sara! Känner så väl igen morgonkaoset med två barn och stress. Lägg därtill en halv meter snö och minus 10 grader sedan en månad tillbaka med allt vad det innebär av ytterkläder...Men, det går mot ljusare tider. Och jag lovar, alla dagar kommer inte att vara kaosdagar.

kramar från oss alla

2010-01-13 @ 17:06:26
Postat av: Hanna

Råkade skicka iväg den första kommentaren av misstag men lyckas inte ta bort det?!! Hur gör man?

/H

2010-01-13 @ 17:09:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0