Pappa, jag älskar...

När jag ska lägga Sigge om kvällarna är det oftast en ganska mysig stund. Även om det tar sin lilla tid eftersom han vill läsa många böcker. Just nu är Alfons Åberg en liten favorit. Vi återkommer även ofta till den Gula Barnkammarboken, som den heter. Den är fylld med sånger, ramsor, bilder och annat smått och gått. När vi har läst igenom nästan hela - och den är tjock - så säger Sigge: "Pappa, jag ska visa dej": Tar boken från mig och sedan börjar han gå igenom en sida med många bilder och säger: "Jag älskar bilarna, jag älskar båtarna, jag älskar flygplanen [...] jag älskar helikoptern, jag älskar, pojkarna, jag älskar flickorna. Så kan han hålla på i flera minuter. Jag tror det lackar mot jul och han har lanserat nån slags charmoffensiv för att få säcken full.

Kommentarer
Postat av: Mattias

Vem kan motstå något sådant?

Sigge får härmed utmärkelsen Dagens glädjespridare.

2009-11-10 @ 11:24:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0