Pulkatajm

När det är vinter så gäller det att passa på. För här är det vinter väldigt fort och lite. Har man dessutom lov och solen skiner så finns det inga hållbara argument till att hålla sig inomhus. I morse tog Sigge och pappa nya bilen (jajjemen) till Maxi och inhandlade "svarta faran" (=svart pulka). Sen ringde vi Marcus och Astrid och så möttes vi i Pildammsparken för några vådliga turer nerför amfiteaterns kullar. Sigge tyckte det kittlade dödskul i kistan och pappa åkte med några gånger. Det var den roliga biten. Sen skulle han bara kravla i lervälling och vägra ha vantar på sig. Det tyckte pappa var mindre kul. Efter nån timme så fick han nog och bar barn och pulka till bilen. Tog av barn den genomskitiga overallen, slängde barnet i bagaget och pulk....nej vänta nu. Pulkan i bagaget och barnet i bilbarnstolen och åkte hem och tvättade. Vi ska ju till farfar och farmor i morgon. Sen åt vi lunch. Efter det skulle Sigge sova. Inte. Nu har pappan tröttnat duktigt och låter honom vara vaken tills i kväll. Vi ska ju ändå upp i ottan så det gör inget om han vaknar fem. Tack och hej, leverpastej.

  






Kommentarer
Postat av: Anita

Hej Sigge!



Det var jätte längesedan jag var in på din blogg, men jag har haft fullt upp med att lära mig skriva på min egen. Nu tror jag mig kunna det och det är jättekul. Imorgon ska jag gå på bio och se Män som hatar kvinnor. Jag kan också berätta att jag köpt nya köksmöbler det var verkligen på tiden.



Hoppas vi ses någon gång. Hälsa mamma och pappa.



Ha det så bra.



Kram



Anita.

2009-03-14 @ 12:31:29
URL: http://anitamaki.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0