Ett helt grattis på en halv födelsedag

Idag fyller Sigge sex månader. Det har han firat genom att tjura sig igenom en hel eftermiddag. Det var som om själva f-n flugit i honom. Men man kan ju inte vara glad jämnt. Sen har vi varit på sexmånaderskontroll på BVC och mätt och vägt honom. Lagom till sin halva bemärkelsedag är han nu 65,5 cm lång och väger 7940 gram. Bilden är dock tagen innan humöret svängde till det värre. För övrigt kan tilläggas att det inträffade samtidigt med att pappa kom hem. Så tidigare blogginlägg får nog revideras lite. Det är inte alltid skolsken när far kliver över tröskeln.

image302

Kommentarer
Postat av: Evan

Kanske är några gaddar på gång? Kan få den mest ihärdiga solstrålen att gå i moln... I övrigt är det alltid bra att skylla på när det gäller små-knattar och oförklarligt grin-beteende!

2007-09-24 @ 22:41:48
URL: http://frankgustafjohn.blogspot.com
Postat av: Viktor

Hej Sigge,
Grattis i efterskott poå din 6-månaders dag. Vad duktig du är på att sitta! För mig går det sådär, jag kan sitta om jag vill en liten stund, men det är säkrast att hållan sig liggande på golvet så jag föredrar det. Om du fortfarande inte gör av med blöjor i rask takt så kan du ju skicka dem till mig, för sen jag började äta mat tycker mamma och pappa att jag har blivit lite väl dyr i drift...
Ha det så bra och hälsa alla!

2007-09-25 @ 11:48:44
URL: http://www.bloggis.se/viktor
Postat av: farmor

Skulle just säga något om tänder, som någon annan också säger. Kanske är det bara så att livet går ett steg framåt och att det alltid inte är så bekvämt. Vänta bara när du Sigge också kan säga vad du tycker och tänker till mamma och pappa, och hur snälla och goa de är jämt!
Heja Sigge
Kram från farmor

2007-09-26 @ 11:45:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0