Sigge får vaccin

Idag var det tid för vaccinering för andra gången. Det började med att jag fick väcka en nyinsomnad Sigge. Han var sådär sugen på att vakna. Väl uppe var det dax för en ny blöja. Idag tyckte jag att jag väntat tillräckligt länge för att han skulle hunnit kissa i den. Men icke, han kissar på min nytvättade klänning. Då hade vi en kvart på oss att vara på plats. Tur att klänningen var svart för det fanns ingen tid för klädprovning. Min nya bära-ner-vagnteknik fungerade bra denna stressiga dag (tar hela vagnen med Sigge i och bär ner 3 trappor). En svettig teknik men effektiv och snabb. Väl framme var det 100 i kö. Om man inte är svettig innan så blir man. Lilla Sigge blev inte gladare. I ett väntrum fullt med småbarn och varma föräldrar blir inte stämningen alltför munter. När ett barn börjar skrika vet man vad som kommer hända. En efter en faller in. Som tur var hade vi en bokad tid så vi kom in snabbt. Sigge fick sin spruta, blev vägd och mätt. Nu är han 62,7 cm och väger 7300g.


Kommentarer
Postat av: farmor

Heja mamma och Sigge!
Förstår dig Sara, har inte glömt svettiga besök på BVC med pappa Fredrik. Idag är han rädd för sprutor, då ville han ha en till på andra armen!
Vad har livet gjort med honom ?
Kram till er alla tre

2007-08-24 @ 08:08:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0